RECENZIJA: Pop festival Ljubljana 72 (Reizdanje 2022) – tko kaže da se prije 50 godina nije moglo, itekako se moglo
8. kolovoza 2022.
Boris Abramović (223 Članci)
Podijeli

RECENZIJA: Pop festival Ljubljana 72 (Reizdanje 2022) – tko kaže da se prije 50 godina nije moglo, itekako se moglo

U najgora crna vremena jednoumlja prije pedeset godina, kada nismo kako nam danas govore ni mogli ni smjeli puno toga, čak nismo smjeli ni znati hrpu stvari, počeli su se događati glazbeni festivali koji su možda za ono vrijeme bili čak i normalna i ne toliko alternativna pojava, ali iz današnje perspektive ti festivali su nešto što je za ono vrijeme bilo nezamislivo.

Godinama nam govore i uče nas da je prije pedesetak godina bilo vrijeme koje bi najbolje opisale tri riječi, “ne ponovilo se”, ali kad danas gledamo neke stvari bi se sigurno mogle naučiti iz onoga doba. Možda u ono vrijeme i nije bilo toliko vrsta jogurta kao danas, ali sviralo se na sve strane, skoro svaki kvart imao je svoj bend, iz podruma se čula glazba, a na kraju se sva ta glazba morala i nekako predstaviti publici.

Croatia Records nam je nedavno priredila više nego ugodno iznenađenje i ovim vinilnim reizdanjem Pop Festival Ljubljana 72 podsjetila nas da je u “onim“vremenima ipak bilo moguće napraviti iskorak i to ogroman. Boom Festival ili točnije rečeno Pop Festival Ljubljana 72, održao se prvi put u Ljubljani u Hali Tivoli kao dvodnevni festival, neka mala jugoslavenska inačica Woodstock festivala, 21. i 22. travnja 1972. godine. Zamišljen kao neka vrsta festivala/smotre rock bendova na svojem prvom izdanju okupio je bendove i izvođače iz Hrvatske, Slovenije i Bosne i Hercegovine. A rock glazba je u to vrijeme uzimala sve veći zamah na sceni tako da je sam festival bio i više nego posjećen, a svi koji su nastupili su u to vrijeme bili velike zvijezde.

Svi bendovi koji su nastupili pratili su najmodernije svjetske glazbene trendove pa smo tako s pozornice mogli čuti najrazličitije stilove toga vremena, od blues rocka, hard rocka, prog rocka do folk rocka i akustičarske glazbe koja je imala veliki broj obožavatelja.

Neki od bendova koji su nastupili već su bili etablirana imena na sceni, dok su neki svoju prvu slavu stekli upravo nastupom na prvom izdanju festivala. Nabrojat ću ovdje za početak taksativno sve izvođače koji su u ova dva dana nastupili na festivalu, a ni forma duplog albuma nije bila dovoljna da ih sve predstavi na ploči pa da se barem prisjetimo svih imena.

Zagrebački hard rockeri Nirvana, najpopularniju sarajevski bend Indexi, kantautori Ivica Kiš i Drago Mlinarec, Alarm, Riječka Grupa 777, Slovenci Mladi Levi, osječki hard progresivni bend Had, kantautor Ivica Percl, legendarni Time, Grupa Marina Škrgatića, Trio Neda, Dario i Miljenko, ljubljansko Jutro, Bumerang, Dekameroni i Tomaž Domicelj.

Neki su imali sreće i kvalitetu da završe na ovom duplom albumu koji je zabilježio neke od najboljih trenutaka ovoga festivala pa tako možemo dva puta čuti Nirvanu, nezaboravne Indexe, Alarm, Mlade Leve, Ivicu Percla, Grupu 777 (koja je kasnije postala pop sastav i harala po Melodijama Istre i Kvarnera), Grupu Marina Škrgatića koja je na albumu predstavile svog tada mladog autora Rajka Dujmića koji je kasnije napravio veliku autorsku karijeru s Novim fosilima.

Osobno su mi vrhunci ovog albuma, a time i festival,a bile izvedbe dvije stvari grupe Had (“Nebeski dar“ i “Put u ništa“), zatim više nego zanimljiv nastup kantautorskog trojca Drago Mlinarec, Ivica Kiš i Tomaž Domicelj s “Kaj god blues“ i “Skladište tišine“, a definitivno je najveći highlight festivala bila monumentalna izvedba “Za koji život treba da se rodim“ grupe Time, udarne stvari njihovog albuma prvijenca.

Ploče je svojevremenoobjavio slovenski Helidon u suradnji sa Slovenijakoncertom, a Croatia Records nam je priuštila ovo dvostruko vinilno reizdanje. Nadam se da će se vinilna reizdanja ploča s ovoga festivala nastaviti, barem koliko je to moguće, jer u Ljubljani je održan i festival 1973. i 1974. godine, 1975. godine festival je održan u Zagrebu i nažalost nije diskografski zabilježen, 1976. godineseli u Beograd, a 1977. i 1978. godine u Novi Sad.

Pop Festival Ljubljana 72 ili Boom Festival pod kojim imenom ga pamtimo je jedan svakako fantastičan svjedok vremena koje je davno prošlo, a za koje nam govore da ga trebamo zaboraviti. Croatia Records se potrudila da najljepše i najbolje trenutke toga vremena ne zaboravimo, nadamo se da će tako biti i dalje, a oni koji nam govore da se prije pedeset godina nije moglo nisu u pravu, itekako se moglo.

Nabavite i poslušajte vinilno izdanje Boom Festivala i poslušajte kako se “pržilo” prije pedeset godina.

Ocjena
5 out of 5

5

Izvrsno
5 out of 5