Prilagodite postavke pristanka

Koristimo kolačiće kako bismo vam pomogli da se učinkovito krećete i izvodite određene funkcije. U nastavku ćete pronaći detaljne informacije o svim kolačićima u svakoj kategoriji pristanka.

Kolačići koji su kategorizirani kao "Neophodni" pohranjuju se u vašem pregledniku jer su neophodni za omogućavanje osnovnih funkcionalnosti stranice.... 

Uvijek aktivan

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

Nema kolačića za prikaz.

Skip to content Skip to footer

RECENZIJA: Darko Rundek: Ruke (Remaster 2022) – vrlo dobro reizdanje neuništivog starog lisca

Po sjećanju, album “Ruke” (Menart) nije mi se svidio na prvu, ali sada je to jedan potpuno drugačiji doživljaj. Je li to zbog mog, poslije tog albuma stečenog slušateljskog iskustva ili je zvuk napokon došao do gramofonske igle kojoj više vjerujem no laseru – ne znam.

Vrlo lijepo putovanje po egzotičnim predjelima Francuske, Španjolske, Kube, putovanje čergama i karavanama glazbene ostavštine romske zajednice koja se uklopila u spomenutim predjelima. I sam omot i položaj Rundekovih ruku sugerira na flamenco kojeg doduše nema na albumu (jer je to izuzetno zahtjevna glazbena forma), ali se osjeća ta egzotika koju na ovom albumu njeguje Rundek. Jednostavni, jasni ali poetični tekstovi direktno pogađaju priču. Autorov interes za ovu glazbu nije neobičan. Svoja putovanja i iskustva kojima je bogatio svoj duh, vješto je pretočio u note i tekstove kojima smo svjedoci već puna dva desetljeća. Naime, tko ne zna, originalno izdanje albuma se pojavilo 2002. godine, tako da je i ovaj uradak doživio svoju punoljetnost, a da nije izgubio niti tren dan svoje originalne svježine.

Naravno, naslovna pjesma “Ruke” odskače od ostatka ploče i jedna je od onih “vječnih” Rundekovih pjesama. Tu su još dva singla koja su česti gosti radio valova, “Makedo” i “Tigidigi rege”. U ostalim biserima Rundekove umjetnosti (jer se samo to tako može klasificirati) uživaju vlasnici njegova izdanja bilo u digitalnom ili analognom formatu. Omot je daleko ugodnije realiziran u odnosu na prvo CD izdanje, a radila ga je Sanja Rocco. Jedino što pokoji put Rundek nije u stanju vokalno izvući čar nekih dionica, a njegovo pjevanje na francuskom i španjolskom pomalo vuče na Štulićeve engleske vratolomije. Za razliku od Johnnyja, Darko to ipak radi s mjerom. Nekome je to čarobno. To zasigurno nije dijalekt niti naglasak koji će razumjeti slušatelj čiji su ovo materinji jezici, ali mislim da to nije niti bio autorov cilj.

“D” strana ploče sadržava bonus materijal koji je više nego dobar, tako da se ne čini kako je autor samo htio napuniti nedostatak minutaže potreban da popuni ovaj audio format. Vinilno izdanje ima previše basa, ali je u načelu ploča odlično izrađena.

Nakon Nove godine se očekuje izlazak albuma Rundekove suradnje sa Big Bandom HRT-a, a ljubitelji Rundekova rada mogu se nadati da će Menart napraviti još reizdanja bogatog opusa našeg neuništivog starog lisca.