Neobjavljena glazba Kornelija Kovača pridružuje se 40. godišnjici sarajevske Olimpijade
23. rujna 2024.
Music Box (11189 Članci)
Podijeli

Neobjavljena glazba Kornelija Kovača pridružuje se 40. godišnjici sarajevske Olimpijade

Do danas neobjavljene glazbene teme slavnog skladatelja Kornelija Kovača (1942. – 2022.) za Zimske olimpijske igre u Sarajevu 1984. godine upravo su otisnute na vinilu za izdavačku kuću Fox & His Friends Records, pridružujući se tako proslavi obljetnice jedne od najuspješnijih sportskih igara u svojoj povijesti.

Izvorno skladane za dokumentarni i reklamni film „Raport iz Sarajeva“ u režiji Miodraga Zdravkovića 1982. godine, ove su glazbene teme prve studijske kompozicije Kornelija Kovača koje prethode službenim pjesmama i audio logotipima koje je skladao za ceremoniju otvaranja XIV. Zimskih olimpijskih igara.

Snimanja su na službeni poziv tadašnjeg organizacijskog Olimpijskog komiteta započela 1982. i trajala sve do 1984. kada je Kornelije Kovač u studiju u Beogradu stvorio pjesme koje su isprva zvučno pratile pripreme Sarajeva za Igre, polako pretvarajući grad u međunarodno okupljalište, sve do kraja Igara sa završnom hit pjesmom “Lijepo je bilo u Sarajevu, vidimo se u Calgaryju”.  U međuvremnu je nastala i kod publike omiljena pjesma „Ne zaboravi Sarajevo“, što je samo dio ukupne namjenske produkcije Kornelija Kovača za potrebe ZOI ’84.

XIV. Zimske olimpijske igre u Sarajevu 1984. godine imale su nemjerljiv status u povijesti Jugoslavije, a svjetski Olimpijski organizacijski odbor ih je ocijenio kao najbolje u novijoj povijesti Igara. Osim sporta, one su bile i pop-kulturni fenomen vremena, s plakatima Andyja Warhola i poznatih domaćih dizajnera, kulturnim priredbama i izložbama. Glazba Kornelija Kovača predvodila je najbolje skladatelja vremena – među angažiranim autorima bili su i Zoran Hristić, Nikica Kalogjera, Frano Parać i Slobodan A. Kovačević.

Snimke na izdanju “Raport iz Sarajeva (XIV. Zimske olimpijske igre 1984.)” dijele isti glazbeni pristup melodiji i strukturi Kornelija Kovača početkom i sredinom 1980-ih: istraživao je mogućnosti sintisajzera, svjež od suradnje u Londonu sa slavnim skladateljem Hansom Zimmerom, te gotovo desetljeće otkako je sa svojom Korni grupom dijelio pozornicu Eurosonga s ABBA-om u Brightonu. Također je surađivao s Berniejem Marsdenom (Whitesnake), Paulom Jonesom (Manfred Mann) i Andyjem Paskom (Landscape), između ostalih. Kornelije Kovač i ovdje je inzistirao na svježini harmonijskih slojeva u kombinaciji s plesnim, gotovo klupskim ritmom.

Za izdanje “Raport iz Sarajeva (XIV. Zimske olimpijske igre 1984.)” odabran je format analognog maxi-singla koji se posebno ističe u današnjem digitalnom svijetu: njegov duboki vinilni “rez” sjećanje je na sve izgubljene i postojeće diskoteke u Sarajevu  i u cijelom svijetu, dok je sam Kornelije bio i pionir takvih formata u Jugoslaviji. Njegove produkcije bile su među prvim 12’’ singlovima u bivšoj državi, jednom od, za razliku od svijeta 1980-tih, najmanje zastupljenih formata u tadašnjoj diskografskoj industriji.

“Raport iz Sarajeva (XIV. Zimske olimpijske igre 1984.)” nastao je s izvornih master vrpci Kornelija Kovača, uključuje omot i ilustracije američkog dizajnera Erica Adriana Leeja, te poseban umetak s fotografijama iz privatne zbirke Kornelija Kovača i uvodne bilješke Željka Luketića. Distribuiraju ga Clone NL (Nizozemska), Light In The Attic (SAD) i Believe SAS (Francuska). Direktno od izdavača dostupan je na stranici foxandhisfriends.bigcartel.com.