RECENZIJA: Valerie June: “The Moon and Stars: Prescriptions for Dreamers” – recept za sanjare
13. ožujka 2021.
Music Box (10920 Članci)

Prije nekoliko je godina jedna zvijezda u usponu svoju glazbu opisala kao “organic moonshine roots music”.

Teško da ovu frazu ikako mogu prevesti na hrvatski, a da ona i dalje održi svoje prvobitno značenje. Ipak, upravo to i je čar Valerie June – kantautorice i multi-instrumentalistice iz Memphisa. Njena je glazba zaista blend onog iskonskog bluesa, gospela i “Appalachian” glazbe, žanrova tipičnih za američki jug i jugoistok. Kombinirajući utjecaje svojih korijena s pop i R&B glazbom, Valerie June stvara jedan poseban mali svijet, karakterističan u svom „bluesy“ zvuku, a toliko relaksirajuć i magičan.

Novim albumom naziva „The Moon and Stars: Prescriptions for Dreamers“ Valerie June objavljuje skup četrnaest pjesama koje dostižu novu razinu kvalitete. Naime, ovo je peti studijski album kantautorice te onaj na kojem ona postiže konzistentnu čvrstoću zvuka prožetu kroz svaku pjesmu. Album otvara „Stay“, uvodna pjesma gdje, prije svega, na vidjelo dolaze njene pjevačke sposobnosti popraćene melankoličnom glazbenom pozadinom i tekstom koji uspijeva biti pun neke tihe nade bez obzira na svoje pesimistične konotacije. Upravo je ta nada ona koja se provlači kroz ostatak pjesama. Tako „You and I“ pjeva o zahvalnosti u prijateljstvo nakon završetka romantične veze, „Stardust Scattering“ predstavlja filozofsku poeziju o tome kako sve ima svoj tijek, „Within You“ o pronalasku one prave istine unutar samoga sebe, a „Home Inside“ o čvrstoći vlastitog doma koji leži unutar svake individue. Diljem albuma vrlo je prominentna riječ „flow“ (prevedena ili kao imenica „tijek“ ili glagol „teći“). Upravo to i je sumarizacija ovih pjesama kao jedne kohezivne cjeline – neprekinut tijek misli prožetih ljubavlju, nadom, samospoznajom, a ujedinjenih u svom sanjarskom senzibilitetu. Vrlo velik značaj albuma jesu njegovi vokali koji isto tako predstavljaju tečne kontraste između vrlo nježnoga šapta i glasne rašpe.

Ipak, najsjajniji trenutak albuma je pjesma „Call Me A Fool“, pjesma koja podsjeća na najveće klasike Ette James. Na njoj gostuje legenda soul glazbe iz Memphisa, Carla Thomas, a pjesma je savršen uvid u svijet Valerie June i albuma „The Moon and Stars: Prescriptions for Dreamers“. „Ali ova je nova ljubav toliko jaka i tjera me da nastavim dalje. I nazovi me budalom“ stihovi su koji postaju oslonac filozofije albuma, već spomenute nade koja kao da je uvjerena da može promijeniti godine nepravde i lutanja, bez obzira na to što to netko možda i ne razumije – sna u moć vjerovanja i spoznaje samih sebe i svijeta oko nas.

„The Moon and Stars: Prescriptions for Dreamers“ se na trenutke može doimati lagano repetitivnim, no on nikada ne gubi svoj tijek. Prožet prekrasnim vokalima i relativno jednostavnim, a opet efikasnim instrumentalima, ovo je album koji zaista može biti viđen kao recept za sanjare, recept koji će vas odvesti na jedno blago i neophodno putovanje.

4.5