RECENZIJA: Haiku Garden – “Loose Contacts / Tense Present” – svakim novim albumom sve bolji
8. listopada 2022.

Haiku Gardenom sam se prvi put pozabavio uoči, a pogotovo nakon što sam ih prvi put čuo i vidio uživo na najboljem malom festivalu na svijetu, naravno na Tam Tamu u Sućurju na Hvaru 2019. godine. Nakon toga su mi ostali u fokusu, a dao sam si malo truda da ih upoznam.

Ovaj slovenski bend djeluje od 2015. godine, a slijedeće 2016. objavljuju svoj prvijenac EP “Waver”. Shoegaze je samo približna definicija onoga u čemu Haiku Garden pliva, jer osim shoegazea još je puno toga čega se ovi momci u svojoj svirci dotiču. Dream pop, psihodelija, noise, kraut, elektronika, ništa im nije strano.

Album prvijenac “Where If Not Now” objavljen 2018. godine dobio je vrlo dobre kritike, a i publika ga je odlično prihvatila i predstavljan je na mnogobrojnim koncertima širom regije, a evo upravo nedavno stigao je i njegov nastavak, album “Loose Contacts / Tense Present”. Prateći ovaj bend kroz njihovu diskografiju osjeti se svakim novim izdanjem napredak i u skladateljskom i u aranžerskom dijelu, a upravo na ovom najnovijem izdanju to dolazi na vidjelo. Nešto više od četrdeset minuta koliko traje ovaj album, Haiku Garden nas uvodi i predstavlja svoj posebni svijet na svoj poseban način. Na albumu je osam pjesama (plus jedan poluminutni gitarski intermezzo) koje svaka za sebe imaju vremena da predstave po jednu zanimljivu strukturu u kojem bend plovi kroz razne elemente, od sanjivog dream popa do žestoke gitarske buke, od elektroničkih repetativnih ritmova do akustične psihodelije pojačane gudačima.

Od uvodne “It’s Good to be True” koja će vas osvojiti na prve taktove, pa preko žestoke Walk With an Elephant” koja slijedi, dviju naslovnih Loose Contacts” i Tense Present”, pa zatim meni vrlo zanimljive nešto kraće akustične psihodelije “If You Think I’ve Lost My Mind” ili kraut orjentirane Is Why” koja zatvara album, Haiku Garden svakim odsviranim taktom dokazuju da se radi o vrlo ozbiljnom bendu koji je svojim novim albumom ostvario pun pogodak i istaknuo kandidaturu za jedan od najboljih ovogodišnjih albuma u regiji.

Album je dostupan na svim streaming platformama, Bandcampu, ali i na CD-u, dok će krajem godine biti objavljen i na vinilu. Svakako je preporuka da ovaj album nabavite u bilo kojem obliku, a kada ga se dokopate slušajte ga jako glasno. Ako slučajno imate problem sa susjedstvom stavite slušlice, ali odfrljite pojačalo koliko možete. Neće vam biti žao, uz Haiku Garden i “Loose Contacts / Tense Present” sigurno ćete uživati, a nadamo se da ćemo ih uskoro imati prilike vidjeti i uživo na predstavljanju ovoga odličnog albuma.

5