Skip to content Skip to footer

VIDEO: Novi singl i spot M.O.R.T.-a – “Olovni vojnici”

Sinjski band M.O.R.T. predstavlja novi singl i spot “Olovni vojnici” s aktualnog albuma “Tužna kocka”.

Pjesma je inspirirana kritičkim osvrtom umjetnice Sanje Jonjić na predstavu „Olovni Vojnici“ Fraktal Falus Teatra, nastalu kao koprodukcija Slovenskog Mladinskog Gledališča i Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu, sada već davne 1998.

Nažalost, kaže M.O.R.T., tematika pjesme je ponovno aktualna zbog ekonomskog i moralnog raspadanja života na ovim prostorima. Usred takve krize i vještačkog bombadiranja strahom, ratom i kaosom kako bi se zamaskiralo i odvratilo pozornost od pravih uzroka krize nudi se samo upiranje prstom u druge i drugačije i time nužno upada u fašizam. Upravo iz tih razloga je nužno kao ljudsko biće reagirati na atmosferu straha koja se stvara.

“Sama pjesma je nastala sasvim slučajno. Snimali smo demo “Tužne Kocke” i vrtili neki riff kod Marke Perčića – Sule u studiu ¾ u prostoru Kocke kada je John slučajno na polici našao papir na kojem je bila recenzija predstave, onako čisto da ubacimo neki tekst dok ne smislimo svoj. To smo snimili i kad smo preslušali vidjesmo da je dobro, malo smo dotjerali tekst i složili se s porukom”, poručuju iz benda.

Režiju spota potpisuje Rino Barbir: ˝Portretirani ljudi u spotu predstavljaju sve one koji trpe zbog nečijih odluka ili će tek trpjeti. Sadržaj spota više govori o posljedicama nego uzrocima, ne referira se doslovno na tekst. Želio sam prikazati duh Sinja kroz autentična lica njegovih građana. Svim ljudima pristupio sam bez predrasuda, mahom snimajući dokumentarno, želeći da u konačnom rezultatu nitko ne iskače kao negativan ili pozitivan, već da svi zajedno čine širu društvenu sliku. Ljudi na koje sam tamo nailazio inspirirali su me da se vraćam i snimam ih još, ali i da se družimo i popijemo pivo.˝

Pjesma i videspot “Olovni vojnici” zamišljena je kao središnji dio antiratne trilogije, koju još čine pjesme “Lažna arkadija” i “Logor”, ali za njih bend još traži video rješenja.

Foto: Nikola Knežević